Anul 1978

Intamplari din trecutul geofizicii

Anul 1978

Mesajde N Dobrescu » 22 Ian 2014, 11:03

După sărbătorile de Anul Nou, adică pe 3 ianuarie 1978 ne reunim la Constanța. Nava Independența este pregătită pentru determinarea caracteristicilor tehnice. Se montează aparatura la bordul navei. În larg cu nava va ieși Grigore Gheorghe cu cumătrul Pelin Anton. Eu voi rămâne la țărm pentru intervenție în caz de urgență și pentru lucrări pregătitoare mutării platformei Gloria pe locația 12 Midia. Probele s-au efectuat în zona abisală travers Cap Caliacra pentru a nu exista influențe ale fundului mării. S-au efectuat măsurători pentru determinarea vitezei la diverse turații, pentru determinarea razei de girație la diverse turații, inerția, distanța de oprire de la toată viteza înainte la toată viteza înapoi. Cred că probele au durat 10 zile.
Către sfârșitul lunii voi ieși pentru mutarea platformei Gloria de pe locația Ovidiu 1 Est pe locația 12 Midia. Pe structura Ovidiu nu au rezultat rezerve interesante. De această dată vom planta numai pitulicea de sondă. Pe 10 ianuarie 1978 se pleacă pentru lansarea pitulicei de sondă care se lansează a doua zi. Comandantul convoiului va fi unul dintre comandanții de remorchere de la Petromar. Între timp fac o verificare a aparaturii de la Sf. Gheorghe.
Se pleacă pentru mutarea platformei în 27 ianuarie 1978. Se va pleca cu nava Mangalia. Pentru
echipajul navei deja se aplică Decretul 388/1976. Noi muncim 12 ore pe zi, în fiecare zi și câștigăm mai puțin decât un marinar. Lucrăm în aceleași condiții de muncă. A doua zi se lansează și celelalte balize de careu. Una dintre ele va fi un rateu și se va corecta a doua zi. Marea gradul 5-6. Se așteaptă fereastra pentru mutarea platformei. După furtună apare hula și de abia pe 8 februarie se calmează marea. Mai lansăm două geamanduri. În 8 februarie 1978, la ora 18 și 30 minute, picioarele platformei Gloria ating solul. Platforma târăște geamandura 3. Joi 9 februarie 1978 între orele 7-12 se fac citiri pentru coordonatele definitive ale platformei. Din nou, crucea de foraj va fi sub heliport. Marea se montează la gradul 3-4, și începe viscolul. Plecăm în marș spre Constanța.
După terminarea acestor două obiective echipamentul vechi va fi retras în București și se va lucra pentru pregătirea personalului care va lucra la Hi-Fix/6. Apar persoane noi în rețea Râureanu Șerban, Varodin Gheorghe. Negrescu ține niște ore de pregătire în care insistă mai mult pe codificarea cablurilor de legătură și a aparatelor decât pe funcționarea echipamentului.
Deja am 8 ani în specialitate și pot susține examenul de inginer principal. De la ing. Negrescu primesc ca temă Receptorul Hi-Fix/6. Apoi acesta îmi solicită să mai adaug și despre alte probleme. Rezultă o lucrare de peste 60 de pagini, asemănătoare unui proiect de la facultate.Lucrarea a fost scrisă de mână cu chenar la 25-5-5-5. Pe timpul acela nu erau calculatoare și dactilografierea m-ar fi costat mult. Lucrarea o voi susține în fața unei comisii conduse de Varodin Valeriu, un secretar de la personal, Negrescu și alte persoane de la alte compartimente. Secretarul este încântat de lucrare și propune multiplicarea ei pentru a servi operatorilor din rețea. Negrescu nu are de ales și va multiplica lucrarea la atelierul Romayor. Ea va fi folosită și de Grigore Gheorghe atunci când va susține aceiași temă pentru tehnician principal. Începând cu 1 martie 1978 devin ing. principal.
În aprilie se instalează Hi- Fix-ul. Facem lucrări pentru forajul marin.Primim un spor de 50% la ceva dar nu aceleași drepturi ca la Petromar.
În 1978 se execută batimetrie și foraje pentru Petromar. Prin fișa postului în afară de lucrările pe mare mai trebuie să fac lucrări și la țărm. Depășesc numărul de ore normate și orele suplimentare nu se plătesc și nici nu primesc liber corespunzător. Se va lucra până în noiembrie și rețeaua va fi retrasă la București, la boxa 7.
Al dumneavoastră

Niculae Dobrescu
N Dobrescu
 
Mesaje: 428
Membru din: 20 Noi 2009, 20:16

Re: Anul 1978

Mesajde N Dobrescu » 10 Feb 2014, 08:26

În acest an am făcut ca de obicei calibrarea rețelei. Hi-Fix/6 va lucra pe frecvența de 1919 khz față de 1794 khz cât lucra Hi-Fix-ul vechi.
La sfârșitul lunii septembrie se întocmesc procesele verbale de predare-primire pentru fiecare punct de lucru ,iar stațiile vor fi predate operatorilor de la fiecare punct. Se mai întocmește un alt proces verbal cu materialele și piesele care vor fi predate la Magazia 05. În bază este adus un camp nou . Jumătate va fi folosit ca laborator și cealaltă jumătate ca dormitor. În laborator vom instala stația alocată pentru Sulina și vom face simulări și reparații. Suntem în primul an de funcționare și întocmim și necesarul de import pentru Hi-Fix/6 având în vedere ce s-a defectat și avem în cantități mai mici ca rezervă.
În acest an aparatura a fost montată pe nava Viteazul care a fost închiriată de la Grup Salvare Constanța. Comandantul navei era Iarca. Am executat și lucrări de gravimetrie marină cu echipa condusă de Sava Constantin. Din echipa lui făcea parte și tehnicianul Tudose, un bun operator. Așa cum este pe mare, atunci când a apărut o defecțiune la gravimetrul marin mi-am arătat disponibilitatea. Eram inginer electronist și trebuia să știu să repar și altceva. Învățam din mers.
La întoarcerea la București voi întocmi postplotul pentru Sava Constantin, ținând cont de distanța dintre antena de Hi-Fix și locul de lansare al gravimetrului marin.
Al dumneavoastră

Niculae Dobrescu
N Dobrescu
 
Mesaje: 428
Membru din: 20 Noi 2009, 20:16


Înapoi la Povestiri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator