Platforma Gloria

Locul unde avem ocazia sa ne exprimam public !

Platforma Gloria

Mesajde N Dobrescu » 02 Dec 2009, 00:56

Cu un an în urmă am fost în concediu prin Europa avînd ca destinaţie finală Spania.
La întoarcere, am făcut o croaziera pe Dunăre cu cină inclusă. Am stat la o masă de patru persoane cu o pereche din Constanţa.
Fără nici o aluzie prealabilă, bărbatul spune că el a poziţionat platforma de foraj marin Gloria. I-am replicat că eu am poziţionat platforma Gloria şi l-am întrebat pe ce navă a fost. Bărbatul a dat înapoi şi a spus că în acea perioadă fusese militar în termen.
La vîrsta de 30 de ani am făcut parte dintr-un comandament format din amirali, comandanţi de nave, specialişti şi organe de partid.
Au solicitat o geamandură (pitulice) de sondă şi patru geamanduri care să marcheze colţurile platformei. Le-am spus că atunci cînd vor veni cu platforma, vor mătura toate geamandurile şi că suplimentar le pot face două aliniamente de geamanduri la intersecţia cărora să se afle pitulicea. Au acceptat.
În viaţă nu am obţinut nimica uşor. Cu o săptamînă înaintea evenimentului s-a defectat staţia de la Sulina. Nava Mangalia cu Hi-Fix-ul la bord trebuia să se deplaseze în larg şi să transmită date meteo.
Trebuia să iau decizii rapide şi bune. Toată lumea era cu ochii pe noi. Pelin era în Siria. Era în 1976. Aşa că am luat receptorul de la staţia monitor şi am plecat la Sulina. De la ponton, am cărat receptorul cu operatorul de la staţie, 2-3 km prin nisip pe plajă. Platforma deja sosise la Sulina, urmînd să fie transportată la Constanţa pentru a i se suda şi restul de secţiuni ale picioarelor pînă la înălţimea de 120 m.
Am rezolvat defectul, am pornit reţeaua şi am revenit la Constanţa. Am reparat şi receptorul defect pe care l-am instalat la Agigea.
Trebuia apoi să ajung pe nava Mangalia, ca să fac schimbul cu Pascariu pentru ca acesta să ajungă pe platformă. Problema aceasta s-a discutat la comandament. O propunere a fost să fiu transportat cu elicopterul dar piloţii nu aveau experienţă aşa că am fost transportat cu o vedetă grănicerească. Aceasta a venit în bordul de sub vînt, am sărit de pe vedeta grănicerească, pe nava Mangalia, iar Pascariu cu geanta lui diplomat în mînă, în sens invers.
A venit şi ziua instalării platformei. În canalul 15 se auzeau discuţiile dintre comandanţi: Trage Ocniţa, Boldeşti maşina ușor înapoi. Un altul, opriţi. Am ajuns la fofoloancă.
S-a adeverit. Au măturat toate balizele.
Am căutat în dicţionar cuvîntul fofoloancă şi nu l-am găsit. Probabil este unul din acele cuvinte cu care marinarul Băsescu se adresează ziaristelor. Cum îl vei traduce Mihaela ? Am un dicţionar Oxford cu 55.000 de cuvinte dacă ai nevoie.
Apoi au început să facă presiuni asupra mea să spun unde se află platforma.
Din cauza timpului nefavorabil platforma s-a instalat pe 24 august, nu în cinstea zilei de 23 August. S-au dat şi prime:
Dobrescu 2000 lei.
Steriu 3000 lei – a participat la sedinţele de comandament de la Dana 34.
Negrescu 1500 lei – a participat în Bucureşti.
Pascariu 1500 lei – a fost pe platformă.

Al dumneavoastră,

N Dobrescu
N Dobrescu
 
Mesaje: 428
Membru din: 20 Noi 2009, 20:16

Re: Platforma Gloria

Mesajde N Dobrescu » 03 Mai 2012, 08:35

De ce îi port o amintire și un respect deosebit Directorului Burcea Constantin ? Directorul Burcea era inginer de foraj și nu a fost cel mai bun inginer de foraj. Stătea în capul mesei și se consulta cu specialiștii. Apoi lua o decizie bună. Știa cine îl sfătuiește de bine și cine nu. În privința problemelor personale se spune că intrai cu opiniile tale și ieșeai cu opinia lui. Era un bun
negociator.
V-am povestit că trebuia să ajung la nava Mangalia care era în larg și era furtună. O propunere a fost să merg cu elicopterul și apoi să fiu lansat pe navă cu un cablu. Directorul Burcea m-a întrebat dacă sunt de acord cu acest lucru. Am răspuns afirmativ. Apoi în comandament s-a hotărât să fiu transportat cu o vedetă grănicerească de la Mangalia la nava Mangalia, având în vedere că piloții de elicoptere nu aveau experiență și nava avea catarge ancorate, operațiunea era periculoasă. Datorită furtunii, am rămas fără alimente pe navă. Atunci s-a hotărât să ne fie aduse alimente cu elicopterul. Sacii cu alimente nu au ajuns pe navă, ci în apă. Lămâile pluteau în mare. Selamet s-a aruncat în apă și a îndesat câteva în chiloți. Am rămas fără pâine și am mâncat turte pe plită. Apa a fost raționalizată.
În 1976, România nu era racordată la un sistem meteo internațional. De la București a fost deplasat un meteorolog care realiza prognozele. Ulterior, acesta urma să fugă în Anglia. O navă militară a fost deplasată în zona Sevastopol de unde transmitea date meteo. Pe această navă cred că a lucrat persoana cu care m-am întânlit la Budapesta. Pentru că era furtună, platforma deplasată din Constanța a ținut drum de capă. În ziua de 24 august 1976, a fost prevăzută o fereastră de 4 ore în care a fost poziționată platforma și ridicată pe picioare. După aceea marea s-a agitat din nou. Platforma a fost poziționată pe structura Ovidiu la o adâncime a apei de 90 metri.
Al dumneavoastră,

Niculae Dobrescu
N Dobrescu
 
Mesaje: 428
Membru din: 20 Noi 2009, 20:16


Înapoi la Forumul angajaţilor SC PROSPECŢIUNI SA

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron