Anul 1991

Intamplari din trecutul geofizicii

Anul 1991

Mesajde N Dobrescu » 20 Mar 2014, 20:07

Dacă în 1990 are loc o polarizare politică privind populația României, în 1991 are loc expansiunea mișcării sindicale.În politică, toți românii au vrut să fie președinți și de aceea s-au constituit mii de partide. Să nu uităm ce s-a întâmplat în 1990:
-mitingurile din București din 11 și 28 ianuarie 1990
-constituirea CPUN
-fenomenul piața Universității
-duminica orbului-20 mai 1990
-mineriada din iunie
-mineriada din septembrie
În ianuarie 1991 apare salariul brut. Deja din august 1990 a avut loc liberalizarea pieții de consum. Piața forței de muncă nu a fost liberalizată. Dobânzile ajung la 240%. La începutul anului aveam un salariu negociat și apoi câteva indexări de salariu. Așa cum în politică toți au vrut să fie președinți, tot așa și în mișcarea sindicală, toți vor să fie președinți de sindicat. Fiecare sindicat format în jurul unei secții urmărește indeplinirea punctuală a solicitărilor salariaților secției. Nu mai există solicitări majore. Conducerea societății care negociază cu sindicatele este formată din:
-Gubandru Traian- director general
-Leafu Ion-șef serviciu organizarea muncii
-Druță Vasile-șef serviciu personal învățământ
La LAEG, președintele sindicatului este Roman Mihai. Sindicatul va fi înscris la Tribunal. În 1991, vom face o grevă de avertisment de 2 ore. Leafu Ion ne va tăia două ore din salariu tuturor celor care am semnat pentru grevă. Cu bani mai puțin pentru 2 ore, nimeni nu va mai semna pentru grevă.
În 10 iunie 1991 are loc transformarea lui IPGG în Societatea Comercială Prospecțiuni SA și înscrierea sa în registrul comerțului sub numărul J40/4072/91. În același timp este elaborat și statul societății. Aici sunt trecute toate lucrările pe care poate să le execute Prospecțiuni. Nu scapă nici lucrarea de dulgherie și implicit a meseriei de dulgher.Despre radio nu se pomenește nimic. Și atunci cum poți să autorizezi stații radio? Numai prin calitățile mele de comunicare. La acea perioadă, Prospecțiuni avea peste 500 de stații radio autorizate în toată țara, cu acoperire națională a asignării frecvențelor. Va trebui să preschimbăm toate autorizațiile cu noua titulatură. Fiecare autorizație preschimbată costă 500 de lei din 1991. Nebunia nu se oprește aici. Cei de la autoritatea competentă, cărora Dumnezeu le-a dat în administrare eterul, vor salarii mai mari și implicit vor să colecteze bani mai mulți. De aceea inventează o formulă de calcul a monitorizării serviciului și spun că din punctul de vedere a eficientizării spectrului de frecvență, o rețea trebuie să aibă 40 de stații.
Pentru rețele cu mai puțin de 40 de stații, se plătește un tarif suplimentar. Stațiile existente trebuie împărțite în rețele care să asigure acoperirea cu necesar a tuturor echipelor, în toate zonele geografice. Trebuie trecută și seria stațiilor, astfel încât la un control să corespundă cu ce ai declarat anterior. Astfel de rapoarte se întocmesc trimestrial și se trimit la Direcția de radio și Televiziune.
Din punct de vedere tehnic mă ocup și de rețeua Hi-Fix. La Sf.Gheorghe- deltă există o barcă. Și ea trebuie autorizată. Trebuie întocmită o adresă și anexat statutul companiei care atunci avea 24 de pagini. Atunci și nici acum nu înțeleg la ce folosea statutul companiei pentru obținera autorizației de circulație a bărcii. Dacă eram persoană fizică, nu mai aveam ce statut să anexez.
Rețeaua radio integrată pe întreprindere , care era solicitată de ministrul Folea dispare din preocupările noastre. Ne ocupăm de stațiile de radio tehnologice. Acestea se aduc defecte la sediu. Deplasările mele în teren se reduc. În plus mă ocup de rețeaua Hi-Fix.
Al dumneavoastră

Niculae Dobrescu
N Dobrescu
 
Mesaje: 428
Membru din: 20 Noi 2009, 20:16

Re: Anul 1991

Mesajde N Dobrescu » 27 Mar 2014, 07:33

Datorită aparaturii de înaltă precizie de radionavigație Hi-Fix, IPGG, a avut în afară de colaborările cu întreprinderile de profil pentru cercetarea platformei continentale a Mării Negre și alte colaborări cu ICH și șantierele navale Constanța și Mangalia.
Pentru ICH am participat la descărcarea controlată de șalandre cu piatră la construirea digului de nord și a digului 10 din portul Agigea Sud.Era în 1980.
Prima colaborare cu Șantierul Naval Constanța a fost în ianuarie 1978 când echipa formată din ing. Pelin Anton și cumătrul, tehn. Grigore Gheorghe,au efectuat măsurătorile și au determinat parametrii tehnici ai navei Independența, privind viteza pentru diverse rotații, inerția, raza de girație la diverse turații, timpul de oprire la diverse turații, etc.
A urmat între 15 și 30 iunie 1984 aceleași determinări pentru nava Biruința.Aceste nave erau de 150,000 twd și nu se mai puteau face determinările în baza de viteze de la Tuzla, deoarece erau influențate de adâncimea mică a apei. Măsurătorile se efectuau undeva travers de Cap Caliacra la o adâncime a apei de peste 100 m.
În 1989, ing. Marchidan Gelu participă la probele de registru pentru nava Cărbunești.
În 1991, împreună cu ing. Marchidan Gelu particip la efectuarea probelor de registru pentru navele:
-Black Eagle II, Șantierul Naval Mangalia, în perioada 16.2.1991-24.2.1991
-Fetești, nu mai știu pentru care șantier, în perioada 21.11.91- 01.12.1991
În perioada 25.2.1991- 28.2.1991, ing. Pelin Anton participă la probele de registru pentru nava Barboși.
Al dumneavoastră

Niculae Dobrescu
N Dobrescu
 
Mesaje: 428
Membru din: 20 Noi 2009, 20:16


Înapoi la Povestiri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori