In martie deja lucrez pe vapor pentru IGG cu nava Viteazul. Mai târziu în aprilie vor începe și lucrările cu nava Marea Neagră. Comandantul navei este Ion Ion. Vom face un test privind semnătura tunurilor. Avem și un incident. Secundul este găsit mort în cabina lui. Probabil infarct. Mergem cu toată viteza în port.
În fiecare lună ne facem planul. Aici este de menționat un singur incident. La întoarcerea dintr-un voiaj, rada era aglomerată. Erau multe persoane în comandă. Timonierul participa și el la discuții. Din neatenție era să intre în petrolierul Dacia. A fost evitat în ultimul timp. Cei de pe Dacia , care era un petrolier de 86,000 tdw, nu au înțeles ce vrem să facem.
În august primesc oferta de a merge la specializare în SUA și apoi la lucru în Libia. Accept propunerea și solicit ca în septembrie să am concediu de odihnă. În locul meu la Hi-Fix va veni Marin Valerică.
Pentru 5 săptămâni voi fi la specializare în SUA. Deplasarea se va face prin Rompetrol. Voi merge cu Gauzin Ion și Marin Gonțoiu. Vor merge din partea mecanică 3 ingineri mecanici: Onic, Neacșu și Bianu. Pentru o săptămână voi fi la George E. Failing company din Enid, Oklahoma, USA, unde voi urma un curs legat de tehnologia de vibrator. O altă săptămână la Pelton , Ponca City, Oklahoma, USA pentru electronica de vibrator . Pentru alte trei săptămâni vom fi la Geosource, Houston, Texas, USA, pentru MDS 10 Summing and DC 6000. Vom merge și la Texas Instruments unde vom vedea o stație nouă DFS VI.
La întoarcerea din SUA voi sta la ETC alături de Gauzin și Gonțoiu și ne vom ocupa de prima stație seismică MDS 8 care va pleca în Libia.
Al dumneavoastră
Niculae Dobrescu